Tromgeroffel: dit wordt de nieuwe naam voor onze wedstrijd

We bedachten een leuke wedstrijd voor lokale en regionale media die over de gemeenteraadsverkiezingen berichten, maar… de geuzennaam het #Sufferdje viel niet bij iedereen in de smaak. Toen hebben we – samen met jullie – een nieuwe naam uitgekozen.

Want ja, we moeten wel het goede voorbeeld geven natuurlijk. Daarom brachten we de S van Samenwerkend van onze HOUVAST-methode zelf in de praktijk, nadat we kritiek kregen op de naam.

Wat voor feedback kregen we? 1Twente Enschede mailde ons bijvoorbeeld dat ze graag willen meedoen met het project Ik teken voor 80 dat ze samen met Tubantia uitvoeren. Maar de naam van de wedstrijd staat zo tegen, dat ze zich niet wilde inschrijven. Martin van der Hooft van RTV Focus Zwolle uitte kritiek op Twitter, al vindt hij de wedstrijd nog zo leuk.

Dat is niet de bedoeling van deze geuzennaam. We hebben jullie daarna om advies gevraagd per mail en via Facebook en Twitter. We hadden zelf al wat ideeën:
1. De HOUVAST
2. CoJo mediaprijs
3. De 6W’s (want constructieve journalisten voegen een 6e W toe met de vraag ‘Wat nu?’)
4. De WatNu?

Vandaag hebben we de knoop doorgehakt. Tromgeroffel: De nieuwe naam voor onze wedstrijd wordt: De HOUVAST.

Wil je meer weten, of wil je je inschrijven? Lees dan deze aankondiging. De inschrijving is twee dagen verlengd, zodat jullie meer tijd hebben na het overleg over de naam. Inschrijven kan tot en met 9 maart.

FacebookTwitterLinkedInEmail