Brandpunt+ wint Dutch Interactive Award in categorie Brand

Brandpunt+ heeft de Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen in de categorie Brand. Het programma bestaat sinds 1959, en sloeg begin dit jaar een nieuwe constructieve koers in. De jury is enthousiast over de merkpositionering.

De DIA kent verschillende categorieën. Brandpunt+ concurreerde in de categorie Brand met vier andere genomineerden: het Ministerie van Algemene Zaken, parfummerk Davidoff, zorgverzekering Anderzorg en zakenbank Kempen.

De jury vindt dat Brandpunt+ zichzelf op de kaart heeft gezet met een sterke merkpositionering. Verder wordt gesproken over een duidelijke story-first benadering, een significant bereik in de millennials en een designstijl waarin de identiteit duidelijk naar voren komt.

Constructief geluid
Brandpunt+ lichtte in het inschrijvingsformulier uitgebreid toe wat haar doel is. Het medium wil jongeren bereiken met goede journalistieke verhalen. Verder wil ze de journalistiek vernieuwen met een constructief geluid. “We hebben de morele verplichting een zo compleet mogelijk beeld van de werkelijkheid te schetsen. En dus ook stem te geven aan mensen die werken aan oplossingen.”

Dat deze nieuwe constructieve koers aanslaat, blijkt uit de cijfers. Het aantal unieke bezoekers is binnen een jaar is gestegen van 100.000 naar 250.000 per maand. En het aantal Facebookfans is bijvoorbeeld verdrievoudigd. Met de shortform video’s bereiken ze maandelijks tussen de 700.000 en 1.4 miljoen kijkers.

Niet onopgemerkt  
De redactie deelde het nieuws enthousiast op Twitter. “Zo trots op Brandpunt+. Gisteravond wonnen we in de Beurs van Berlage de gouden Dutch Interactive Award. De oude titel Brandpunt omgebouwd tot een vernieuwend en constructief platform, het is niet onopgemerkt gebleven!”, schreef presentator en verslaggever Henk van der Aa.

Drie maanden terug interviewden wij Henk van der Aa, Joost van Wijk en Arja van den Bergh van de plus van Brandpunt+. Hier vind je het artikel en de video.

FacebookTwitterLinkedInEmail